Kaliňákov synovec kryje Smerácke napojenie na Kočnerovú mafiu

17.05.2023

Reči o vidličke do čela exministra vnútra Roberta Kaliňáka z úst Pavla Gašpara nie je príjemné počúvať, ale ľudsky im rozumiem. Kaliňákové slová z chaty o tom, že po odchode tejto garnitúry sa prijme špeciálny zákon o porušovaní ľudských práv za Matovičovej vlády, zruší sa Špecializovaný trestný súd a vrátia sa pokuty za rúška, logicky sedia, hovorí jeho synovec a podpredseda Smeru Erik Kaliňák. Iba 30-ročný politik, ktorého cieľom je pre stranu prilákať mladých voličov, v rozhovore tiež vysvetľuje, čo si myslí o Marianovi Kočnerovi a či mu Robert Fico zakázal muža obvineného z vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej kritizovať.


Robert Fico na videách z chaty sľubuje Gašparovi mladšiemu, že vám dohovorí, aby ste už nebili do Kočnera. Dohovoril vám?


Nie, nedohovoril mi. Prvýkrát som o tejto veci počul z toho videa, ktoré bolo podľa nás získané nezákonným spôsobom, nezákonne sa dostalo aj do médií a sme presvedčení, že sa to na konci dňa potvrdí. Ide tam o súkromné diskusie, ktoré sa v niektorých prípadoch vedú s kamarátmi, a teda nemajú úplne tú stopercentnú dôveryhodnosť. Niekde trošku preháňate, niekde trošku pózujete.


Ako ste to teda s tým prirovnaním Kočnera k Makóovi vo vašom videu mysleli?


Video sa týkalo primárne Makóa. Kočner tam bol spomenutý možno raz. Išlo o to, že naozaj a bohužiaľ, za predchádzajúcej vlády Smeru sa tento nominant rozhodol svoju funkciu zneužívať takým spôsobom, že namiesto toho, aby postihovali firmy, ktoré páchali daňové úniky, rozhodli sa ich vypaľovať.
Je pre mňa zarážajúce, že namiesto toho, aby bol adekvátne potrestaný, tak má všetky svoje trestné stíhania pozastavené alebo odsunuté a je prijatý ako kľúčový svedok ku všetkému, čo sa malo diať a čo si podľa mňa do veľkej miery vymýšľa. Namiesto toho, aby sa tu vykonávala spravodlivosť a pán Makó bol odsúdený za tie státisíce, ktoré mal od firiem vypáliť, tak teraz sa prechádza po slobode. Dokonca si podľa niektorých informácií lieta do Dubaja a pritom vystupuje pred médiami ako hviezda.


Toto všetko je teda podobné Kočnerovi? Lebo v tom videu ste povedali, že ak by bol niekto v štátnej správe ako Kočner, bol by to Makó.


Video, o ktorom hovoríte, bolo zverejnené, keď bol Makó pred kamerami a vystupoval v prípade bývalého špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika. Naozaj sa mu dostávalo obrovskej mediálnej pozornosti a statusu. On sám o sebe povedal, že to prišiel vyčistiť.


Z vášho videa vyplývalo, že podľa vášho názoru je Kočner podvodník a zločinec.


Áno.


Za tým si stojíte.


Áno (smiech).


Nemáte zakázané o tom hovoriť.


Nemám.


Myslíte si, že stál za vraždou Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej?


To neviem. Matka pani Kušnírovej tiež vyjadrila pochybnosti o tom, že Kočner je konečný objednávateľ.


Má podľa vás Kočner podiel na vražde?


Neviem, súd o tomto ešte nerozhodol. Nie som orgán činný v trestnom konaní ani sudca. O záveroch, na ktoré sa pýtate, by mal rozhodovať súd a nie 30-ročný začínajúci politik. Uvidíme teda, ako Špecializovaný trestný súd, na ktorý sa to vrátilo, rozhodne.


Kočner ale čelí aj ďalším trestným konaniam. Takže platí, že je podvodník a zločinec ako Makó?


Nie je podvodník ako Makó, ale dostávalo sa mu veľkej pozornosti a médiá z neho robili celebritu. Tak ako sme to videli aj pri pánovi Makóovi.


Z vášho pôvodného videa celkom nevyplývalo to, že médiá z Makóa a Kočnera robia celebrity. Skôr šlo o zneužívanie moci.


O tom to bolo, že pán Makó využíva štátnu moc nie na pomoc štátu, ale pre svoje osobné obohatenie. Prečo som ho vnímal ako Kočnera a prečo som Kočnera v tom videu spomenul, spočívalo v tom, aký humbug sa okolo Makóa vytváral, ako vystupoval v médiách a ako sa staval do pozície, že on to tu ide celé vyčistiť.


Skritizovali by ste za niečo Kočnera?


Priznám sa, že pána Kočnera som v minulosti nesledoval. Keď som začínal s politikou, ani som nevedel, kto to je.


Celé Slovensko ho sledovalo a vy nie, keď ste začínali s politikou?


Nie, veď som mal 20 rokov.


Ale nemali ste 20 rokov pred rokom alebo pred dvoma.


Samozrejme. Prvýkrát som zaregistroval pána Kočnera, keď vystupoval s informáciami okolo Lipšicovho stáda, vtedy som sa prvýkrát stretol s jeho menom. Vnímal som jeho tlačovku, pôsobila upravene.


Takže by ste ho za nič neskritizovali.


Ak sa potvrdí všetko, čo sa mu dáva za vinu, tak je rozhodne podvodník. V prípade vraždy Jána Kuciaka možno aj objednávateľ, a to je určite odsúdeniahodné. Ja ho však nepoznám, nikdy som si s ním nepodal ruku, nemám naštudovanú jeho minulosť. Viem samozrejme, že bol pri synovi exprezidenta Kováča, dostal amnestiu, takže mi príde, že sa tak akosi krútil.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky